2007/04/11

godmorgon

Sov skönt inatt efter en gemytlig kväll på Värmlands igår. Jag är alltså i Uppsala, och trivs som en tok. Gårdagens fotbollsuppvisning (ja, det var det verkligen) gjorde mig alldeles rörd, och på det fick jag dricka en Pale Ale (Slottkällans öl saknas i Umeå) och umgås med bästa vänner och därefter gamla värmlandsbekanta. Riktigt bra. Nu ska jag försöka ragga upp nån lunch innan det bär av ner på stan, ska vara smakråd åt Anders som ska shoppa, och sen fika med Mia.

Vera hann knappt vara hemma ett dygn, förrän hon utmanade mig, klart man ställer upp! (Välkommen hem baby!)

dagens vill ha: Mer pengar
dagens klädsel: blå manchesterjeans hittills (håller på att klä mig...)
dagens smink: kanske mascara och rouge, har inte kommit så långt
dagens frisyr: typ hår? (frisyr är ett starkt ord)
dagens händelse: hm, får se vad kvällen har att erbjuda
dagens låt: den med slagsmålsklubben jag hörde nyss, satt och hoppade lite i stolen (kan den ha hetat "Malmö beach party"?)
dagens planer: se ovan
dagens saknad: snarare längtan
dagens dummaste: jag som inte hade vett att gå upp när jag vaknade utan bestämde mig för att somna om
dagens sjukaste: glädjen jag känner för att jag är här och fick sova ensam inatt, berg-och-dalbanan börjar bli lite löjlig nu.
dagens drog: blir väl kaffe senare, som vanligt
dagens roligaste: alla söta vänner jag får träffa!
dagens favorit: en alldeles egen internetuppkoppling alldeles ostörd
dagens köp: har inte blivit nåt än, gissar att jag kommer hitta nåt sockerfyllt när jag och Mia ska fika, jag behöver det!
dagens godis: Fikat med Mia (eller kanske E...?)
dagens humör: jag är på ett sjukt galejhumör!
dagens ord: gårdagens var ortsnamnet "Köttsjön", det får duga idag också.

Jag utmanar alla som känner sig manade!

1 kommentar:

Jo sa...

Köttsjön, dit vill jag flytta! Kan iofs vara fyllt av tyska kannibaler, får kanske sondera terrängen lite innan jag permanent placerar mina skinkor där.