2007/04/18

"Man blir ledsen, besviken och förbannad" Del II

Jag är ledig idag! Det innebär att man får ligga och tryna i sängen länge, man får läsa tidningen på förmiddagen och bara löka runt i största allmänhet. Erika ringde vänligt men bestämt och väckte mig halv tio, vilket kändes helt okej. Hon är också ledig, och har varit vaken sen 7. Praktik är ohälsosamt. När jag vaknat tillräckligt till liv och hittat motoriken nog för att gå upp ur sängen gjorde jag det. Enbart för att mötas av SNÖ utanför fönstret. Jag hatar det här. Jag bara hatar det. Man ska inte hata, men helvetes jävla förbannade helvete vad trött jag är på snö! Folk har lite försiktigt sagt att "det vore ju trevligt att sitta ute i helgen och kanske grilla/dricka öl" men näej. Sånt gör man inte här. Här fryser man. Det snöade inte ens neråt på ett normalt sätt, det snöade nästan uppåt, allt flög runt i en enda röra. Inget fastnade på marken, det är inte kallt nog, men mitt fönster är blött.

Hur många gånger kan man gå till ICA utan att komma ihåg att köpa diskhandskar? Svaret är: tre. På fjärde gången lyckades jag. Och i onsdags hade discot äntligen pressokaffet. Livet har återvänt till Casa de la Mård. När man är ledig får man dricka gott kaffe, hemma hos sig själv och kanske besöka Språkgränd för en dito kopp senare.

Vad det är för fel på min rygg vet jag inte, men ont gör det. Ännu värre om morgonen.

K1 skrev precis till mig på msn. Vi kallpratade lite. Ett ganska varmt kallprat, med den ironiska touchen av medvetenheten över kallpratets torrhet. Vi har inte pratat sen februari tror jag. Det känns lite konstigt, men ändå bra. Jag saknar honom lite märker jag, men allt är hanterbart. Jag bryr mig inte så mycket, han är en parentes nu.

Nu ska jag ned på systemet och förbereda dagens maraton. Trots pissväder hoppas jag att det blir en bra dag! (Det var längesen jag skrev så här fragmentariskt, så går det när man försöker leverera kring frukost)

Och än en gång är klockan galen, timecheck: 11.30, varför är den knäpp?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Pssst. Verkar som om QotSA:s nya platta "Era Vulgaris" har läckt ut i etern. Du hörde det inte från mig.

Flameglory sa...

hoho.

määä.

bli frisk snart, jag måste stöta å blöta lördagkvällen!

Maria sa...

Du har en bloggläsare (jag) som är utbildad massör om du vill göra nåt åt ryggen... Fest hos mig på fredag förresten!

Mård sa...

Maria: Utbildad massör? ojoj, det ska jag lägga på minnet! Tack! Fest lät trevligt, tyvärr har jag redan planer på fredag, men vad gör man på Valborg i Umeå?

Maria sa...

Jodå... och jag är billig och bra med... ;) På Valborg hänger du med på sittning på skogis på kvällen, sen kan man leka runt dammen med champagnefrukost och dragkamp och lyssna på min fina sång utanför universum... Sebastian i din klass har mitt nummer om du ändrar dig om imorgon annars...

Mård sa...

Maria: Billig OCH bra? Det låter för bra för att vara sant=) Känner du Sebbe? Världen är bra liten. Jag ska vara nykter fram till måndag, men jag hoppas att du får en rolig kväll!

Vi har skola på valborg, borde vara klara efter lunch, så champagne före det blir det nog inte (förhoppningsvis efter), men se dig sjunga ska jag absolut! Är Skogis stället man ska vara på alltså?