2009/10/19

Bara blunda lite

Jag ser lite i kors fastän jag varken läst eller skrivit mycket i dag. Tröttheten drar min kropp nedåt. Sittande duger knappt; jag vill lägga mig i soffan och blunda. Bara lite.

Kallt långt bak i halsen. Har druckit mjölk. Knappt ätit något vettigt; desto mer ovettigt. Ska göra spenatsoppa imorgon. Det kan man leva på i flera dagar.

I lördags firade jag två nyktra månader med en öl. Sedan en öl till. Efter det var det nog. Jag mådde mycket sämre än vad jag förtjänade i går: att dricka mer är inte värt det. Stackars kropp.

Och nu är jag trött. Tänder alla lampor som finns i lägenheten. I fönstret, i hyllan, i taket, i hörnet. Allt för att övertyga mig själv om att jag bara påverkats av det yttre mörkret. Att jag egentligen är hur pigg som helst.

Fick "Nej" på ett jobb i Blekinge i dag. Lite glad, lite ledsen. Jobbet ville jag ha. Men inte i Blekinge. Det vore skönt att en stund inte tänka på avsaknaden av jobb. Men det är svårt. Sitter på nätterna och letar runt på bemanningsföretag, på jobbförmedlingssidor, på folk som arbetar med sådant som jag skulle vilja arbeta med, nu när jag vet att man kan göra det.

Ont i huvudet nu. Efter att ha skrivit detta korta. Ser jag sämre igen? Ska nog stänga ögonen lite, bara blunda, lite...

1 kommentar:

Laanna sa...

Underligt hur något man helst vill slippa tänka på kan bli det man tänker på allra mest. Hoppas det löser sig snart!:)