2008/11/29

Vaken

Nu har jag snart jobbat färdigt för idag. Senast jag var ledig en fredag var den 31 oktober. Nästa gång det inträffar kommer förhoppningsvis bli den 12 december, men jag vet ännu inte. Ikväll  har jag sett lokala förmågor göra upp om vilket som är Dalarnas bästa garage-band. Jag satt även i juryn, vilket var mycket svårt. Hur bortser man från sin smak? 

Mina favoriter vann inte. Jag försökte slåss för dem, men gav upp efter visst väggbemötande från den äldre juryordföranden. En vän från gymnasietiden var också med i samma jury. Det blev ett kärt, om än lite skavande, återseende. Vad hände för sex år sedan? Vad hände mellan oss?

Jag ser dubbelt och tänker lika illa, men om mindre än åtta timmar ska jag åka tåg. Hem. Först ska jag cykla upp för en lång lång backe. 

Varför skriver jag nu? Vet inte. Är kanske rädd för backen. Det är halt och mörkt ute. Och måste kanske smälta all musik. Det var mycket musik. Mycket bra musik. Bättre än vad jag hade väntat mig. 

Nej. Bäst att åka innan jag blir blind. Alternativt somnar i stolen. Lussebullar har jag också. Bullar. Med mandelmassa i. 

4 kommentarer:

Jo sa...

Vilken dag som helst nu kommer dina föräldrar jaga ivägen någon tanig jävel som smygit in på deras gård.
Men fortsätter regndiset vara så här vackret kan jag nog inte riktigt hålla mig.

Bailar du ut mig från finkan sen eller?

Mård sa...

Haha, har hört från mamma att hon umgåtts lite med den taniga jäveln och tyckt att han fick smyga runt på gården hur mycket som helst. Men jag bailar ut dig anyday!

Jo sa...

:)

afasibild kommer. Och om snön håller sig så tar jag nog kälken ner efter lunch imorgon för att ta en till, utan yrsnö.

* sa...

fan, inget idag heller. snyft.