2009/03/04

Janne G

Ny säng. Stor säng. Billig säng. Hård säng. Hög säng. Jag somnade som en stock i går eftermiddag. Det var dumt.

Insåg snabbt att det inte skulle bli någon sömn vid midnatt och tände lilla lampan när sängsällskapet somnat. Han märkte absolut ingenting. Läste i två timmar medan han rullade runt, dreglade på kudden och var söt.

Jag och Guillou. Det är något suspekt med det där. Men jag slukar boken. Är det knäppt att vägra läsa "Varning för Arn"-böckerna men läsa precis allt om Hamilton? I sådant fall är jag knäpp. Låt gå. Hatkärleken tycks vara min drivkraft här.

Bara för att jag får vara vaken sent och sova länge går det inte. Obstinat i ett nötskal. Vaknade alldeles för tidigt och ville inte somna om. Jag tänjer på dygnet för att kunna jobba natt i helgen. Redaktören måste ha blivit förvånad när jag glatt tackade ja till passet fredag-lördag och passet lördag-söndag. Men det är utmärkt för mig. Ska på spelning på torsdag och söndag och där i mellan vill jag gärna klämma in lite jobb. De ringer ungefär en gång i veckan. Jag hoppas att det blir en vana.

Intervjun jag gjorde i måndags fick plötsligt tillåtelse att bli dubbelt så lång, och deadline är i morgon. Allnighters har aldrig varit min grej, men det har aldrig funnits ett bättre läge att försöka. Kommer nog orka till två ungefär. Sen blir det jag och Guillou igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yaay... Härligt med jobb!

Mård sa...

Ja, det är det=)