2009/12/02

Andra

Sol. Bitande blå himmel. Skymning med solnedgång i grapefrukternas alla färgvarianter. Stjärnklart mörker. Måne som drar mig uppåt. Lyser i mina ögon.

Jag ilskas. Trilskas. Smärta i munnen och begränsad rörlighet.

Förbannar andraplatsen om och om igen. Tänker på alla "om". En kille fick jobbet. Cheferna är män. Ingen plats för bitterhet och konspirationsteorier, men om. All den tid jag lagt ned på det. Sömnlösa nätter. Arbete och engagemang. För inget. I onödan.

Andra plats.

Korrekturläser bok för att fördriva tiden. Och för att minnas vad jag är bra på. Vad jag gillar. För att bidra. Hjälpa. Andra.

Somnar ofta glad och vaknar glad. Det är tiden där i mellan som jag måste arbeta på.

1 kommentar:

Anne sa...

usch, jag vet. Andra plats är sämre än de andra. för det är för nära. För nära att ha varit närmst, ändå inte.

Nästa gång min vän. Nästa gång.