2009/01/28

Skrivet som en anteckning i mobilen, förrförra tågresan

Det är som att jag tror att jag har något att säga. Så fort det blir en paus ska det skapas, men inget kommer ut. Oftast gör omöjligheten till kommunikation, som fel tid på dygnet för telefonsamtal eller avsaknad av penna, att andan faller på. Inte bara gräset, även jag är grönare på andra sidan.

Många har sagt "Skriv en bok!" nu när jag inte har något jobb. Hur det ska gå till, och vad jag ska skriva om, har ingen någon åsikt om. Det är väl bara att skriva? Eller?

Viljan finns där. Här. Men längre än så kommer jag inte. Något måste jag dock fylla dagarna med, annars riskerar jag att bli alldeles tyst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ringa mig när som helst! Jag har inget jobb och har vänt på dygnet, så jag svarar alltid.

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra