2007/08/14

Innan elvakaffet

Min bror åkte i morse. Jag lovade glatt igår att säga hejdå till honom på morgonen, men efter bara några få timmars sömn var det inte någon glad stämning som mötte honom när han knackade på min dörr och sa att han skulle åka. Han har nu påbörjat en resa som ska ta honom till Lofoten i Norge, eller nåt åt det hållet. Jag hjälpte honom att planera resan till Narvik (den är i tre delar) men efter det är jag lost. Norge ska han till, likväl. Jag vet inte när jag kommer träffa min bror igen. Kanske blir det inte förrän vid jul.

Jag bestämde mig för att äta frukost med mamma eftersom jag ändå var vaken. Kokade kaffe och läste tre tidningar (japp, vi har tre tidningar just nu) och fick sen uppdraget att ringa farmor för att höra om eftermiddagens planer. Släkt från Amerikat (farfars syster, pappas kusin, min tremänning) är på besök och under helgens stora träff/uppvisning låg jag sjuk. Farmor bakade bullar, skulle vila sen men på eftermiddagen passade det med kaffe. Min farmor fyller 89 år i september. Hon var uppe innan jag, och har alltså hunnit baka bullar innan jag ens fått i linserna.

Nu ska jag försöka mig på lite sömn. Försökte i tre timmar i natt innan jag lyckades, hoppas att det inte är ett mönster.

1 kommentar:

Jo sa...

Fint. Imorse när jag kom hem från nattskiftet väntade inte mindre än fyra (4!) morgontidningar i brevlådan. Stackars mamma som ska hinna läsa allihop ensam till frukost.