2007/08/29

‘Man dansar där uppe fast klockan är tolv, då slår det mig plötsligt att taket - mitt tak - är någon annans golv.’

"Munkar, munkar, munkar med hål i...". De låter som en huligankör borttappad från en fotbollsmatch, men de sjunger att de vill ha stora feta munkar med hål i. Utanför mitt fönster. Hösten har kommit till Umeå, så även nya studenter till det dito område jag bor i, och någon sorts nollning pågår vid, på och omkring ett bord. Utanför mitt fönster. Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig av korridorsboende, och av att bo på bottenvåningen, men jag hoppas att nästa person som skriker utanför mitt fönster är någon jag väntat på, och inte lika hormonstinn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ferlin i all ära, men jag skulle bli tokig. Öronproppar - en temporär lösning?

Mård sa...

Well, det de skrek var inte direkt Ferlin... Men de drog till krogen Krogen efter ett tag. Annars hade jag sagt åt dem (alternativt dragit upp rullgardinen och stirrat stint på dem) och sen greppat öronpropparna.

Anonym sa...

Ja, min avsikt var inte att koppla samman "Munkar med hål i" och Ferlin =) Angående öroproppar ville jag väl egentligen bara mena: de kan vara bra att ha nära till hands, ifall dina farhågor (att liknande situationer ska uppstå) besannas.