2008/08/26

Så smått

Träffade svärmor igår. Fick god mat (hon hade noggrant förhört sig om mina allergier) och umgicks. Det var trevligt. Hon heter också Karin. Fast i förnamn.

Trodde att jag skulle bli krasslig, men en stillsam måndag stävjade det värsta. Snart ska vi till IKEA. Det ska nästan bli mysigt. Eller, det ska bli mysigt. Allt är mysigt med honom.

Från badrummet vrålar sötnosen ut sin träningsvärk. Han har duschat. Nu sitter vi i varsin soffa och säger "Hej stumpan" till varandra. När han ser grannkatten genom fönstret flyger han dit, samtidigt som han säger "kisskisskiss". Han brukar sitta ute på bänken bredvid vårt fönster och prata med katten efter att han varit ute och rumlat.

Vårt fönster. Det är så nu. Vårt. Så smått.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, din pensionär!! ;) Ska ni börja åka till IKEA ihop nu? Hehe. Men jag är bara avundssjuk. ;)Hoppas du hade en rolig kväll i lördags! Kram kram

Anne sa...

He, tänkte också på det :) Ikea och vi. Det är fint dock Mården. Mycket fint.

Harmonica man! sa...

Trevliga svärmödrar är bara ute efter nånting!

Mård sa...

Vera: Japp, och vilka panshisnamn vi har sen också=) Det var himla fint i lördags. Min mobil är paj, men inom en snar framtid ringer jag!

Anne: Ja, det är det. Och IKEA är bra, har det man behöver.

Harmonica man: Japp, barnbarn. Det kan hon drömma om.