2007/07/24

Allt är ett jävla helvete

När mamma steg av flygbussen grät hon redan. Hon hade ringt min moster under resan från flygplatsen. Mamma och jag har pratat mycket idag. Om mycket. Framförallt om vilka vi är och vad vi gör. Vi är mycket lika. Vi skildes åt runt nio på kvällen, hon lånar en väns rum att sova i. Just nu är vi på varsitt håll och är ledsna.

I reklamen till en film som har premiär nästa vecka spelas Lonely day med System of a Down. Den låten spelades på en begravning jag var på i december. Jag har hållit ihop under dagen, men att höra bitar av den gjorde att allt motstånd försvann. Hela jag löstes upp. På mormors begravning spelades Härlig är jorden sjungen av Jan Malmsjö. På morfars begravning blir det dragspel.


3 kommentarer:

Anonym sa...

En fin låt, en fin människa.
*kramar*

Anne sa...

Svårt svårt. Ont ont.

Kram.

Mård sa...

Annika och Anne: ja, kram