2007/07/12

Mörkrets hjärta - midnattsolens hjärta

I morgon ska jag resa till ett ställe jag tidigare aldrig besökt. Jag har sett det många gånger på kartor, och några få gånger har delar av det varit med på TV, men i övrigt finns det inga bilder av stället i mitt huvud. Vet att solen inte går ned där just nu, men inget i övrigt. Hur ser det ut när solen inte går ned? Resan jag ska göra med tåg sker genom ett landskap jag inte riktigt kan föreställa mig. Jag har aldrig varit så långt norrut förut, och jag är mäkta fascinerad över att jag kan åka i sex timmar utan att hamna i ett hav. Sverige tar aldrig slut. Min egen okunskap om Norrland; orter, natur, dialekter och allt i kring, gör sig ofta påmind. Det ska bli spännande att resa. Det ska bli spännande med något nytt.

6 kommentarer:

Tina sa...

nån gång ska jag åka Sverige runt. det är så lite jag har sett. hoppas du får en bra resa.

Anonym sa...

Norrland är vackert. Man blir lätt naturromantiker bara av att sätta foten i en skog, eller av att skåda ut över ett fjälllandskap. Hoppas att du får dylika tillfällen!

Jo sa...

Jag Kräver Fotografier!

Mård sa...

Signe: Tack! Ja, med tanke på hur stort Sverige faktiskt är så är det mycket kvar att se, kändes passande att börja vidga det lite uppåt när jag ändå är här. Hoppas du kommer iväg någon gång också.

Petter: Jag vet inte vilka tillfällen som ges från tåget, men jag kommer nog att få se mycket. På plats blir det nog mest gruva, känns också spännande.

Johan: Har äntligen hittat kameraladdaren, vi påbörjar vår resa imorgon efter lunch jag och min Olympus, resultat kan skönjas i början av nästa vecka.

Anne sa...

Jag har aldrig varit norr om Åre och då är det en bra bit kvar av Sverige.

Mård sa...

Anne: ja, det är verkligen en bra bit kvar. En riktigt bra.