2007/07/18

Under tiden

Halv tre i natt ringde telefonen. Jag svarade inte. Tjugo i tre ringde den igen, då svarade jag och möttes av ett klick. Gick upp för att kolla på Eniro vem det var som ringt och förbryllas över vad Kent Lidström kan vilja mig. Vem är det? Stängde av ljudet, somnade, och möttes av ett missat samtal på displayen när jag vaknade. 03.04 hade han ringt igen, och den här gången fanns det några sekunders brus på mobilsvaret också. Mycket mystiskt.

Vidare hittade jag ett öppnat brev i korridoren adresserat till mig, ett sånt där posten lagt några olika saker som skulle vidarebefodras till min nya adress. Nån har också rivit upp plasten till min Buffé som man får från Ica, med den får man sitt saldobesked och en rabattkupong. Saknas nåt därifrån? Har någon tagit något från själva kuvertet? Jag har ingen aning och det känns lite olustigt.

Annars regnar det, och jag försöker ta mig samman. Hittills har det bara blivit sämre.

2 kommentarer:

Anne sa...

usch, hoppas det ordnar upp sig snart.

Mård sa...

Tack Anne, ordnar upp sig kommer det inte att göra. Men jag hoppas på att kunna röra mig framåt om ett tag.