2007/04/17

Blink blink

Jag sitter och blinkar mest hela tiden, efter en halv dag är mina ögon så torra och kliar så mycket att jag vill ta ur dem ur skallen och lägga dem i ett glas med kallt vatten. Efter en halv dag. Man sysslar ju vanligtvis med hela dagar, så det är bara att bita i hop, ta ur linserna när det blir outhärdligt, och blinka. Blink blink.

Min rygg blev inte bättre efter en natts sömn, tvärtom så blev den sämre. Lyfte nog lite fel, och framförallt för ofta och för tungt, när jag reste hem i söndags. Smärtan strålar ned i vänstra benet från ryggen och gör vissa saker omöjliga. Det mesta. Kom för sent i morse till skolan för att jag inte lyckades göra de vardagligaste av saker. Som att få upp väskan från golvet. Resa mig upp ur sängen, sätta mig på köksstolen. Klä på mig byxor och strumpor. Skölja igenom håret. Leta reda på mina lågskor i garderoben. Gå mellan de olika rummen och ned för trappen. Tänk om livet skulle vara såhär? Om man skulle vara rörelsehindrad av smärta, rädd för att ramla och sedan inte kunna ta sig upp, rädd för att göra olika saker för att man inte vet om man skulle klara av det. Hur lång tid skulle det ta innan denna rädsla började definiera ens liv, ens person? Och smärtan. Tänk att alltid ha ont.

Har haltat runt lite i skolan idag, Annelie trodde att det var ischiasnerven som gjort sig några knutar och petade på ett ställe på ryggen så att jag skrek till. Det är fan till att vara känslig, men det verkar som att hon har rätt. Massage skulle tydligen göra susen, så frågan är nu bara var jag ska få den ifrån. Om man kanske skulle ta och bjuda ut sig lite? Jag ska prova själv först, men det känns faktiskt lite läskigt inuti, är rädd för att ha sönder nåt, så jag borde nog leta på någon som vet vad den sysslar med. Det är fantastiskt med proffs, jag ska också bli expert på något när jag blir stor. Såsom rasbiologi.

Due to missade avsnitt av livsviktiga saker såsom Lost, Cityakuten och Grey's anatomy har jag nu begått nedladdningsdebut, eller delningsdebut. Min guru heter Vera och hon ska lära mig allt hon kan! Eller i alla fall allt jag behöver veta. Jag vill nog inte lära mig för mycket, jag utvecklar beroenden alldeles för lätt och skulle med all säkerhet tillslut spendera hela nätterna med att titta på allt mellan Scrubs och Heroes bara för att jag kunde. Det är en av anledningarna till att jag aldrig provat narkotikaklassade preparat, jag skulle bli hooked på en gång och kallas för Majjamården resten av mitt sorgliga liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!! The majjamård! Jag tror inte att du förstår hur kul det är! :D

Maria sa...

:) Det finns alltså fler! Min nedladdningsdebut begicks också i år, och sad to say... Jag övertrakasserar min kvot t.o.m...