2007/04/28

Hittills

Min nyktra helg so far:
Fredag - lagade god mat (mmm... potatis...), tittade på CSI, åkte till E, Tittade på Die Hard (sjukt rolig film, upplevde den som en metafor för 80-talet), träffade E's syster (lätt wierd upplevelse)
Lördag - ingen frukost (E's kyl bestod av starköl, lök och bacon), drack te, läste halva DN, åkte ned på Systemet och handlade inför måndag (inget rödvin, kroppen skriker våldsamt vid tanken, bubbel och lite ale blev det), köpte te och ny mascara (LYX!), drack kaffe med E i solen och frös som fan. Halva Umeå var på stan, och halva Umeå skulle följdaktligen åka därifrån sen, busskön var abnorm. Väl hemma har jag ringt Erika, Anders och K1, den sista av dem fyllde år och skulle otippat nog jobba ikväll. Vi har inte hörts på telefon sen i... januari? ...förra året? Jag vet inte, men det känns inuti på en gång. Jag tycker så mycket om den människan, det går inte att förneka, men det känns ändå bra eftersom jag inte bryr mig så mycket om det. Ibland kan jag också ångra att vi alls var tillsammans, det är bara onödigt av mig och det går över snabbt, men ilskan finns där så nära också. Nu ska jag ringa några fler vänner, koka te, läsa färdigt DN och kanske städa lite.

Spännande fortsättning följer...

Inga kommentarer: