2007/04/05

vad min hjärna klarar av

Ett försök till att kompensera den låga skrivfrekvensen, men jag vet att ni är svårflörtade!

Namn:
Märit
Pepp just nu: Min bror kommer snart!
Happening på gång: Öh… påsk?
Jag älskar: gärna
Jag hatar: Försöker att inte hata, det är hämmande tror jag.
Snyggast just nu: Anders är ju så snygg i sig själv så nåt annat alternativ finns nog inte.
Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän: den här veckan? Vi var alla snygga (och mer eller mindre fulla) i helgen.
Om jag kunde skulle jag: ta bort min allergi.
Het person jag vill känna bättre: het? (vad jag hakar upp mig på ord...) Tommytommy kanske.

Katter är:
söta men allergitriggande
Snällast denna vecka: mamma och pappa.
Person som gör mig engagerad: mina vänner
Nån jag stör mig på: mig själv just nu
Jag får ont i magen av/när: allt som gör mig nervös eller illa till mods, det är en massa.
Jag är rädd för: alldeles för mycket
Främling jag vill lära känna bättre: ge mig en främling först
Bekant jag vill pussa på: ska man verkligen pussa på en bekant?
Jag pratade senast med: pappa
Jag läser jämt folks internetdagböcker: jaså gör jag?

Just nu är jag: riktigt borta
Just nu är jag inte: pigg
Dömer folk efter utseendet: försöker aktivt att undvika det
Är dödligt kär? Nej
Blir lätt du för stunden förälskad i okända på ex tåg: Nej
Diggar mest: mina söta vänner
Om jag var döende skulle jag: leva
Har hemlig passion för: fotboll (är det hemligt förresten?)

Är du snäll: ja
Är du fåfäng: nej
Är du blyg: mer osäker
Är du piercad: i tragus (numer har jag bara ett ärr i naveln)
Är du bestämd: om det är motiverat
Intressen: tänka
Favoritdricka: mjölk

Vad gör du just nu: datar
Senaste person du kramade: Marcus
Senaste person du ringde: E, faktiskt
Senaste person som ringde dig: erika
Hur många speglar finns i det rum du är i: en
Saknar du någon nu: oklart
Vad köpte du senast: linsvätska

När var du i en affär senast? Vid 14-tiden
Vad har du för framtidsplaner: vidlyftiga
Vad drack du senast: mjölk
Har du stadigt sällskap: nej
Vill du ha barn: vet bara att jag inte aktivt inte vill ha barn (är ni med?)
Längtar du till din nästa födelsedag: vad är det att längta till?
Har rakat dina ben någon gång: japp
Är du sugen på något nu: te

Hur många hål har du i öronen: nio (och ett i tragus också)
Född? Japp!
Var bor du? Lägenhet i andra hand på Ålidhem i Umeå, ett tag till
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? Snittar kanske på två
Hur vill du ha ditt kaffe? Ljusbrunt (med mjölk, alltså)
Använder du hudkräm? Ja, har nog tre olika
Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? går därifrån, byter kanal, tittar på textTV eller stänger av ljudet
Vad jobbar du med? studerar
Vad läste du för språk i skolan? Svenska, engelska, franska, spanska och latin
Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? nope (berätta om nån har!!!)

Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? Diskar för hand. Diskmaskin kommer dock rädda ett eventuellt samboförhållande
Är du miljövänlig? Jag försöker
Källsorterar du? Så mycket som det tillåts
Attraheras du av män med skägg? Oh yes. Hår.
Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch? Handdukar, minst två
Var brukar du handla dina kläder? ”brukar” och ”handla” är inte ord som känns helt naturliga tillsammans för mig.
Tycker du att du är snygg? Nej
Micro-pop eller poppa själv? Har ingen micro…
Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk? Har lovat att gifta mig med herr Lindström
Vad ska man göra i en dusch? Knivig fråga…

Är du bra på att laga mat? Jovars, men fantasin minskar när man bara lagar åt sig själv. Ge mig nya recept!
Har du några fobier? De minskar i antal och omfång
Har du några tvångstankar? Inte sen länge, tror jag
Tycker du att du har fin dialekt? den har försvunnit efter tiden i uppsala, försöker leta reda på den, det är svårare än vad jag trodde
Hångel?
If you would be so kind?
Hur märks det på dig att du är öppensinnad? Är intresserad av andras perspektiv och åsikter, försöker ta saker och personer för vad de är
Hur märker man av din charm? I mina nyfikna ögon
Var du med i barnens trafikklubb när du var liten? Qué?

Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? Minns Pelle Svanslös på rak arm. Mycket fin.
Brukar du baka? Brukade, mer sällan nu. Men jag gillar det.
Röstade du i det senaste valet? Ja, naturligtvis
Är du nöjd med ditt liv som det är nu? På någon nivå är jag det, skulle inte vilja bo nån annanstans, skulle inte vilja spendera mitt liv med nåt annat nu.
Är du mytoman? nej
När hånglade du senast: natten till söndagen
När åt du senast: vid 18
Vilken låt lyssnade du senast på:
jag och pappa lyssnade på radio i bilen, vad sjutton var det…
Har du sovit i din egen säng inatt: nej
Har någon annan sovit i din säng inatt: nej. Eller, det vet jag inte. Jag har själv inte varit där på tre veckor snart. Moa har ju iofs nyckel…
Vad tycker du är fint? En stunds stillhet

Vad tycker du är äckligt? förakt
Vem fick du senast sms från: Susanne (det är tydligen fullt med vitsippor i skåne=))
Har du pengar på mobilen: nej, jag får räkningar
Dödshjälp? Ja, utan några som helst åsikter om hur det ska genomföras
Har du hög moral? Ja, och ett högt ”rättvisepatos” enligt mor
Favoritblomma? Blomma?
Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara? Maria Schottenius (jag skulle göra mig sjukt bra, och ja, hon är en kändis)
Favoritfärg? blått
Vad är det mest galna du har gjort i ditt liv this far? Galet? Hm. You tell me? Rimligtvis nåt på fyllan.

Inga kommentarer: