2007/04/29

Spännande fortsättning

Lördag: Ringde Susanne som skulle ut på promenad, hon ska ringas idag istället. Ringde Mia som bilburet förföljde sin pojkvän som körde lastbil framför. Vi pratade länge och hann nog gå igenom om inte hela så åtminone halva livet. Vännen, du förtjänar att ha det bra nu! Vi konstaterande att det kändes som att det var alldeles nyss vi träffades, och nu blir Erika och jag färdiga nästa år. Det känns också som att det gått aeoner sen den kvällen då vi sågs på V-dalas reccemottagning (en nation i Uppsala, jag och Erika var där, och mitt emot oss satt en trevlig tös från Mora), det är så mycket som har hänt. Efter det läste jag tidningen, struntade i att städa länge, men gav sedan vika. Röjde upp lite på golv och ytor och drog sedan på BasementJaxx - The Singles och diskade loss. Det var en veckas disk som väntade på mig. Mår jag inte bra släpper jag allt, såsom disk. Köket blev fantastiskt fint.

Lördagens matcher gick min väg; AIK fick spö, Sverige vann mot Italien (annars skulle de fått lov att gå i landsflykt) och Man U vände och vann. Det kan gå, pojkar, det kan gå. (För den oinvigde: första matchen var allsvensk fotboll, jag avskyr AIK, andra matchen var Sveriges första i hockeyVM, sista matchen var engelsk fotboll där Manchester United förhoppningsvis kommer vinna ligan)

Anna och Vera kom halv åtta med ingredienser till tacos, barnkalasefterrätt i form av glass och chokladsås samt en film. Vi hade en fantastiskt lyckad kväll, mätta som få, pratade en massa och toppade det hela med att se den bästa film jag sett på länge. Eller snarare upplevt, för det var en upplevelse att ha den filmen framför ens sinnen. Står du någon gång villrådig inför dvd-hyllans dingnande utbud ska du välja Paris, je t'aime

Söndag: idag väcktes jag av Erika som ringde halv tolv. Sen har jag hunnit äta frukost (mitt nya te är guld! Rom är en helt outstanding smak, den skänker tyngd till mangon och jordgubbarna som annars bara skulle bli sliskiga) umgåtts via msn (jag och marcus synkade kaffekokningen och drack kaffe tillsammans, i framtiden leder det förhoppningsvis till något videokonferensliknande), och jag har börjat läsa tidningen. Anders ringde när jag dansade till Christina Aguilera framför radion mitt i ett anfall av pigghet. Han upplyste mig om att han hatade mig. Det är många som tycker mer eller mindre illa om mig för att jag är så otroligt pigg och fresh idag. Anders kom hem klockan sex i morse efter att natten avslutats på Kårhuset i Falun i ett väckelserörelseliknande tillstånd. De hade sjungit Han har öppnat pärleporten och "...andra svenska hits" som han själv uttryckte det.

Att jag lyssnar på Christina Aguilera hör inte till vanligheterna, så en förklaring är kanske på sin plats. På söndagar sänds Digilistan i P3, det hette förut Hitlistan men all nedladdning har ändrat dess utseende (P3 vill ju hänga med i det kidsen gör). Det kan låta lite paradoxalt att jag lyssnar på det, har gjort det ända sen högstadiet tror jag, så det har blivit lite av en söndagsritual för mig. Det är roligt att höra vad folk gillar, och jag kan stå ut med en massa faktiskt. "...från raggarock till bara ragga- här är million stylez med miss fatty", programledaren är ett under av humor.

Nu ska jag ta mig en till kopp kaffe och ringa fler samtal.

Inga kommentarer: