2007/04/07

Påsk


Strindberg skrev en gång en pjäs som hette Påsk. Den har jag läst. Jag skulle hellre läsa den igen istället för att utge mig för att "fira" påsk. Hur gör man det? Vad finns att fira?

Mitt shoppande igår lät väldigt smärtfritt, när jag läste dito dags inlägg. Storlekar är sjukt mystiskt nu, jag har noll kroppsuppfattning och provar 38:or, kjolen blev en 34:a tillslut. Likaså med annat, XS är min tröjstorlek nu ibland. Alltid? Jag vet inte. Försökte mig på några klänningar men det gick inte, de var inte ens för tjejiga, "flickiga" är nog rätt ord. Såg ut som en docka. "Måla mig vit och sätt mig i ett hörn" var min kommentar till mamma när jag provade en svart babydoll-sak med fickor på. Jag brukar hävda att saker blir vad man gör dem till, men jag vet inte vad jag skulle krävas göra för att komma undan med en sån klänning.

Nå. Idag var det påsk. Förutom släktsammankomst som jag deltog i på kvällen ute i pappas hemby (ohyes, dalarna) så innebär påsk och andra högtider en "hemkomning" av bortflyttat folk. Såsom Johan. Vi firade att vi lyckades befinna oss på samma ställe genom att fika på MA's. Han hade sin tjej Anna med sig, minns inte när jag träffade henne senast, men när jag kom till fiket kände hon igen mig. Johan tog kort, det är lite av hans grej. Jag beundrar Anna, själv skulle jag gjort uppror för länge sen. Imorn ska vi på greken, då får min kamera följa med.

http://polanoid.net/pictures/pictures.php?pid=190265

Detta fikade jag:
Teet var gott, wienerbrödet likaså, och jag själv lyckades ta rätt bra bilder med Johans kamera vilket kan beskådas högst upp (detta här nedan är dock hans alster).

I övrigt har min dag ägnats åt sport; Davis Cup (3-0, guld) IFE-MIF (1-1, mindre guld, men Holméns mål var sjukt guld) och att fundera mer eller mindre aktivt på vad i helvete jag sysslar med. Jag har inte kommit fram till nåt mer konkret än att jag måste sänka mitt tempo. Det är en bra start.

2 kommentarer:

AnSa sa...

Sist vi sågs....var första gången vi sågs...Hemma hos Johan förrförra sommaren....ett tag sedan alltså. Tja, jag tyckte att du lärde dig knepet ganska fort...ignorera så långt som det går, sätt sedan en te-kopp framför ansiktet så man knappt syns;)

Mård sa...

första och enda gången har nu utökats lite, känns bra=) ja, i lördags gick det okej med den stora konsten att stå ut med kameran, vid söndagens pizza var det dags igen men då var jag inte lika sugen på det, kraft att orka med det i längen har jag alltså ännu inte. Man kan lugnt säga att jag beundrar dig=)