2007/05/10

Dagen efter

Jag vaknade med lätt ångest, och den ger sig inte. Fyra öl och en whisky satte inga fysiska spår, men dock själsliga. Jag har för fan supit upp hela Umeå tidigare utan att ha känt den minsta gnagande känsla inombords, varför har det blivit så här nu?

Inspirationen kom i alla fall flygande när jag borstade tänderna, trodde att den här krönikan skulle bli ett hafsverk av babbel och lösa trådar, men det verkar inte så nu. Dock tvivlar jag fortfarande på genifaktorn i att skriva om ishockey-VM.

Jag har nåt mystiskt på min tunga, som gör ont. Ett litet fält som inte tycker om att man dricker saker. Såsom te nu, och whisky igår.

Dagens hjälte hittills är gitarristen (tror jag) i Maroon 5 som frejdigt headbangar sig igenom deras nya hitvideo. Sådant bör premieras.

Så här glatt var det igår med vera och maria!



Kl. 12.35
Jag tror att jag är... vahettere... klar. Färdig. Med min krönika. Den blev ganska käck tillslut, men jag ska nog vila lite på saken innan jag lämnar in den. Vad snabbt det går när man hittar inspirationen, läskigt. Framförallt om inspirationen aldrig infinner sig, tänk om den försvinner, vad gör man då?

8 kommentarer:

tasty sa...

om inspirationen försvinner skaffar du dig en manlig inspirationskälla aka manlig musa och ber honom posera naken framför dig. Den där "triangeln" ger all inspiration du någonsin kommer att behöva i livet. jag lovar! hehe.

Jo sa...

Fungerar "triangeln" som inspiration för oss också? Kan jag ställa mig framför hallspegeln och plötsligt få en helt ny värld att öppna sig för mig? Borde jag prova?

Så många frågor.

Anonym sa...

Jag är helt med på tastys spår. Triangeln is the shit!!

Jag har flyttat nu kära vän! Välkommen!

Anne sa...

Manlig musa, låter lockande. Allt för inspirationen, eller?

Mård sa...

Supertasty: det kan vara så att du har den bästa, och också mest självklara, lösningen på ett framtida problem. Det är nästan så att jag längtar till att undersöka om det funkar med en musa och triangel... Har du provat?=)

Johan: Jag förstår att det väcker många frågor i ditt pojkhuvud. Har du ställt dig framför spegeln och provat än? Bli inte besviken om inspirationen uteblir, tror att det funkar lika bra som när tjejer försöker bli tända på sina egna bröst... Men du kan kanske bli någons musa i framtiden?

hellan: vi är alla inne på det spåret=) tack så mycket vännen, och välkommen tillbaks själv!

Anne: ja verkligen, allt för konsten, jag är beredd att offra mig.

tasty sa...

funkar alla gånger vill jag lova! fast med viss revidering av tidigare sagt kan mest inspiration tillhandahållas med lite så kallad sängdansning.

och som svar på johan: prova på. triangeln genomför underverk. kanske inte för alla, men vem vet, du kanske är en av de utvalde. fast sängdansning ensam är trots sin njutning mycket trevligare i tvåsamehet.

jonny sa...

definitonen är ju lite luddig och inte generell. för vem har väl någonsin tyckt "trinangeln" är vacker. den liknar mer en kvaddad volvo amazon instängd på en bilskrot. nej motiavation och inspiration kommer å går. när den måste komma kommer den aldrig, när man som minst behöver den kommer den. å det är väl där poängen kommer antar jag, att när man tvingar sig och gör en big deal av något tappar man bort den. bara släpp allt så kommer den. nu ska ja sluta med min söndagssvada å ta i tu med andra saker som att dricka kaffe och snusa.

Mård sa...

Jonny: Kan tänkas att du aldrig varit i samma närkontakt med den, i ögonhöjd, som en del av oss kvinnor har? Någon bil liknar den inte, snarare nåt sublimt och obeskrivbart.

Motivationen och inspirationen kommer aldrig när man försöker krysta fram den. Och du har så rätt, men jag är rädd för det ögonblick då jag verkligen behöver den, men inte kan slappna av och bara låta den komma. Än har jag sluppit den ångesten.