2007/05/13

Min schlagerlördag

Jobbade för första gången på lördagen. Det gick bra, jag kommer ha utvecklat det till en konstform innan sommaren är slut. Jag gillar att jobba, hjärnan och kroppen tycker om det. Man är inte så fresch efteråt; högröd, lätt svettig, luktar av restaurantkök och diskvatten, men det ingår liksom. Då har man verkligen arbetat. If your job includes wearing high heels, it probably doesn't qualify as "work". Sen fick jag gratis mat vilket man får när man jobbat (de drar typ 30 spänn på lönen, det jag åt får gästerna betala 129 för) och drack en Hoevel, jag behoevel det. Gick in i post-jobbat-koma efter det och åkte hem. Umgicks med tv’n och via telefon och msn under kvällen.

Utbytte följande sms med Anders under Schlagerröstningen:

Anders: Ge mig ett S, ge mig ett K, ge mig ett Ä, ge mig ett V, ge mig ett E!
Jag: Jajamensan fattas bara!
Anders: SSIK
Jag: *** i ***! Jag är för nykter för det här!
Anders: Kerran [Anders mamma] är fullast!
Jag: Härligt! På min ära! Jag har jobbat, är nykter och oluggen
Anders: Lugga till dig!
…jag var precis på väg att svara att "ja det ska jag!" då jag fick detta:
Anders: Bror skrev. Och läste. De tre senaste. Haha. (anders bror är typ 40, gift, har barn, och var vid tillfället antagligen lika full som deras mamma)

Kan kanske sammanfatta min kväll.

Män som headbangar på roliga ställen #2.
Apocalyptica i pausunderhållningen på ESC. Cello och baskaggar. Kan inte låta bli att tycka att de var tokheta. Är jag måntro kärlekskrank?

4 kommentarer:

Helena sa...

Ojsan, restauranghärvan. Det är skoj ett tag men konstform blir en svår nöt i den världen. Berätta om du knäcker den. Jag lyckades aldrig. Jag blev nog mest full under mina år :)

Anne sa...

Maybe ;)

Mård sa...

Hellan: Kanske inte en konstform i bemärkelsen att andra människor kommer se och uppskatta det, men jag kommer att effektivisera mitt arbete så att det nästan förhöjs till en konstform. Och full kommer jag nog bli också:)

Anne: ja, det verkar inte bättre. Såg i din blogg kortet på fotografen du tagit (meta) och tänkte "foohoxy":)

Anonym sa...

Tjo! Jag tyckte också de i pausunderhållningen var tokheta! :) Det var väl den enda behållningen emd den där skiten... möh! Nu är jag back in U-M-E!! Vi höres later. Kram kram