2007/05/18

musik under en arbetsdag

Youtube har varit mitt sällskap när jag skrivit under dagen. Radiohead, Justin Timberlake och Timo Räisänen har passerat. Trodde att det var ett genidrag att att leta reda på Eva Cassidy, men jag stannade bara upp. Hur kan man dö om man sjunger så här? Ville också lyssna på hennes "Somewhere over the rainbow" men det klarar jag nog inte nu. Plötsligt blev precis allt för profant. Jag vill inte skriva. Jag vill inte jobba. (videon är tydligen ett ihopklipp, så blunda istället)

3 kommentarer:

Maria sa...

Fields of Gold är fortfarande (efter att egentligen ha lyssnat sönder den under 7 år) en av mina absoluta favoriter. Hon sjunger direkt till hjärtat.

Anne sa...

Ja, direkt till hjärtat. Men just nu tror jag inte heller att jag kan lyssna på hennes sorgsna toner. Jag rekommenderar upptempo. Klaxons kanske.

Mård sa...

Maria: Ja, det är omöjligt att värja sig. Och kanske omöjligt att lyssna sönder också.

Anne: Upptempo lät bra. Då kan jag försöka låtsas att det är lördag och att allt är frid och fröjd och att jag har all tid i världen.