2007/05/31

nytt gryt

Bor mårdar i gryt? Jag har flyttat. Det är kaos. Jag vill bara sova och lalla runt i shorts och fläta. Dricka te. Titta på solnedgången. Gråta en skvätt. Orka. Orka nåt. Och så fick jag ont i magen. Jag ska orka ha ont i magen också. Nej. Inte nu. Återkom om en vecka. Om sex soluppgångar. Det är tid som behövs. Tid, och små saker som förgyller. Som te på en balkong. Som att hitta tillbaks till nåt, till nåt nytt. Som en vän som har det bra. Som nån som verkar ha hittat sin plats. Som en midsommar hämtad ur en vision. Struktur i köket/hallen. En bror som öppnar sig. Exem som ger vika. Mjölk. En kram. Två. Sömn som kommer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är det midsommar! Jag och midsommar är bästisar. Kram och lycka till i nya lyan.

Mård sa...

Ja midsommar är underbart. Tack, och kram till dig!

Fröken Li sa...

Men i helgen kommer solen, som en försmak på midsommaren. En liten sak som man kan vara glad över.

Anne sa...

Att flytta är inte inte roligt, men det är skönt när allt kommer på plats igen. Snart så.

Mård sa...

Fröken li: ja, absolut. Som en försmak på hela sommaren. Det behövs, framförallt i norrland, dit våren aldrig riktigt nådde.

Anne: Så sant, så sant. Själva processen när man väl kommit "fram" är faktiskt ganska behaglig, det är som att återupptäcka sig själv, och sitt liv. Men jag kan inte tänka mig hur det är när man byter land, jag har bara flyttat 200 meter=)

Anonym sa...

Hej Märit! Nu är jag tillbaka i bloggeriet, så nu länkar jag till dig igen om det är okej?
Jag träffade din bror på KGB för två veckor sen. Och med ett antal öl i kroppen bad jag honom hälsa till dig. Dock glömde jag berätta från vem ;) haha. Men va ni är lika varandra!!
Hoppas du börjat få lite ordning nu efter flytten. Jobbigt att ta tag i med skönt när det är avklarat. Jag hejjar på dig. Kram Annika.

Mård sa...

annika: hej och välkommen tillbaka! ja, absolut, ska länka till dig också igen med den äran!
oj, min bror? det sa han inget om... hur kände du igen honom då?
lite ordning börjar det bli, jag tar det stegvis.
stora kramar till dig!