2007/06/26

Diem perdidi

Hade tänkt att vara den större människan, skriva av mig, ta saker för vad de är och se till helhetsbilden. Har också skrivit ett sånt inlägg tidigare. Men nu är jag bara bitter. Ilsk. Sur. Det är precis som han säger, man klarar av att en sak är fel, men är alla jobbiga går ingenting. Jag är ledsen och jag har försökt hantera det hela dagen mer eller mindre fruktsamt, men när mitt pass på jobbet ställdes in, och jag därefter fick räkningar på sammanlagt 1400 alldeles out of the blue så föll allt. Nu skiter jag i världen eftersom den tydligen vill skita på mig. Är ännu mer bittert att den oväntade lediga tid jag fick inte kan spenderas med Honom (nej, inte Gud). Ja, och så blöder mitt inre. Och Allsång på Skansen är dagens TV-händelse. Det är nog okej att vara sur och ogin idag.

(Hon har gjort det förut och gör det idag igen, säger det innan jag har sagt det, that is)

2 kommentarer:

tasty sa...

we think alike baby!

det blev ännu mer tydligt när jag läste det här inlägget. har varit och är där, alldeles för ofta. och cyniskt säger jag att det inte blir bättre, bara annorlunda.

Mård sa...

Tastybaby: yes indeed.
Jag kan köpa annorlunda, bara det händer nåt. Stå still och stampa verkar onyttigt.