2007/06/03

Surt

- Dåliga arbetskamrater som inte verkar vilja sköta sitt jobb. Att arbeta på restaurang i Umeå är inte glassigt och glammigt. Man ska vara svettig efteråt.

- Det helt monumentalt konstiga faktum att DN inte kommer till korridorer på helger! Jag blir lätt vansinnig och vill ställa till med scener. På helger har man ju faktiskt tid att läsa tidningen en hel timme, som jag vill! Det är mitt största helgnöje och det har jag nu blivit bestulen på. Jag ska få tre tidningar på måndagarna istället. Får man stanna hemma från jobbet/skolan då?

- Det helt monumentalt konstiga faktum att det bor ett barn, ett barn!, på fyra år i min korridor. Med tillhörande föräldrar. Barnet springer runt och skriker tidigt i korridoren varje morgon, så även denna. Jag har jobbat. Jag behöver sova. Och man vågar knappt öppna dörren i rädsla av att knocka den förbispringande krabaten.

- Puckon som skriver på DN debatt, det kommetas på bästa sätt här

Edit 4 juni, 17.57
- Mer surt är det att det inte finns nån konsekvens i tidningandet. Fick en i söndags, men ingen idag.
- Vidare bor det även ett barn på runda två år här. Blöja och bus i korridoren. Jag tror inte att det är sant.

3 kommentarer:

O.J.S sa...

Jag skulle varit vansinnig om jag kom dit som ny student och hittade rugrats i min korridor. Du får passa på att bete dig så studentikost och svinigt som möjligt istället. Lämna kvar spritflaskor på golvet utanför din dör och häng använda kondomer på dörrhandtaget på utsidan.

Anonym sa...

Äh, idag har varit en skitdag! Jag tar tillbaka allt jag skrev. :( Nu har jag bara så grymt jävla tråkigt och det är så fint ute å jag ville bara dricka vin... håller mig till fredagen. Är ledig imorn, tack å lov, å ska försöka få vettiga saker gjorda. Ring mig gärna nån gång, för jag är en snål jävel nu. Lovar att ringa dig massor när jag bytt till billiga halebop. Stor kram!

Bloggerinnan... sa...

Tjo! Det var joels som sa att det var din bror.. Han spelade dragspel med Mac Blagick.. Tror jag sett nått kort på honom förut också, men vet inte när.. hmm kanske på din helgonsida. Ute skiner solen, med jag sitter vid datorn och fasar. Ska förbereda opponering... Gah!! Kram!