2007/06/11

Is there anybody out there?

Länkade i inlägget nedan till en annan dam i den Umeåiska bloggsfären. Hon sa efter några utbytta kommentarer att det var ”märkbart många som studsade in från din [alltså min] sida...”. Qué? Jag lever fortfarande i tron att om ingen kommenterat så har följaktligen ingen läst heller. Man kan lägga till nån form av statistiktjänst på sin blogg, så får man koll på en massa saker. Jag vet inte om jag vill veta. Men… I can’t help but wonder…

Is there anybody out there?
Just nod if you can hear me.

10 kommentarer:

Jo sa...

Nod:ar för fullt, fast du vet ju att jag är här, även om jag är tyst.

Bloggstatistik är inte min alls grej, jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om hur många som läser och vilka som länkar. Kanske lite glaskupe-varning, men men, det kan jag leva med.

Anonym sa...

Jag får i stort sett aldrig kommentarer på inlägg i min blogg. Men jag vet att det finns människor som läser vad jag skriver. Alltså: det verkar tydligt att det inte råder någon identitet mellan begreppsomfången för begreppen "läst inlägg" och "kommenterat inlägg".

Anonym sa...

Att jag alltid läser vet du väl? Jag är dessvärre sämre på att kommentera, men du är inte ensam drabbad. Hoppas allting är bra!! Stor kram

Anonym sa...

Nod nod. Gillar din blogg!

Anonym sa...

Nod.

Mård sa...

Johan: yes, I know. Jag tror nog inte att det är nån varning alls på att inte vilja ha statistik. Vi är lyckligt ovetande, och trivs. Gott så.

Petter: Nej, jag är helt medveten om detta också. Men min tröga hjärna fungerar på det sättet att jag ibland glömmer bort att nån faktiskt har läst det, om ingen kommenterat. Därför blir jag så paff när jag blir påmind om att det faktiskt finns människor som läser utan att jag visste det.

Vera: Yes baby, I know! Och jag läser alltid dig också, såklart. Ser mig inte som drabbad, bara lite förvånad:)

Anonym 1: tack!

Anne sa...

Nickar något försenat...

O.J.S sa...

Jag tror att folk inte kommenterar Petters blogg för att de inte orkar läsa genom ett helt inlägg.

Mård sa...

Anne: du lever ju som bekant åtta timmar före oss, så du borde egentligen aldrig vara försenad:)

Anne sa...

Haha, touché.