2007/06/29

Mer musik

Till och med jag vill till Accelerator. Hur gick detta till? När blev jag ett popsnöre? En suktan efter livemusik i kombination med en kall stark hjälper säkert till, och alternativet som bjuds på det lokala haket är opluggad norrländsk reggae. Det kan inte gå fel.

Nåt som jag inte vill slänga tillbaks till 90-talet är Rihanna. Hörde hennes Umbrella imorse och den sätter sig som ett plåster på hjärnan. Hon har ett lätt Aaliyah-komplex, men som med så mycket annat så hjälper det om man blundar och struntar i videon.

Trettioåriga kriget ska vara med i P4-programmet Kalas ikväll. Det är sällan folk känner till dem när man pratar om dem, och ännu mer sällan de deltar i något medialt sammanhang överhuvudtaget. Och nu ska de prata om sig själva i P4. I höst kommer de till Umeå, och jag ska dit och frottera mig med medelålders män som drömmer om fornstora dar. Bandet har releaseparty i Stockholm, spelar sen i Umeå och Skellefteå och åker därefter till Brasilien för två spelningar. Verkar mycket logiskt.

Och att Peace and Love-festivalen pågår för fulla plastmuggar i närheten av min hemby vill jag inte ens tänka på. De lyckas faktiskt ha den mest intressanta svenska line-upen i år. Jag är imponerad och klädsamt bitter.

5 kommentarer:

Anne sa...

Oh my, accelerator väcker inget annat än längtan. vill också!

Mård sa...

Jag förstår det. Sitter nu och förförfestar till radions "Lugna favoriter" eftersom min CD-spelare behagat vara trasig. Materiella skador och missade konserter må vara lyxproblem, men att sakna musik gör små hål i själen.

Jo sa...

Sitter vid gaten i Terminal 5 och väntar på flyg till Vasa. Gårdagens Accelerator var fantastisk, Jamie T-spelningen var bland det bästa jag sett! Sen är jag ju inte så lite kär i Jens Lekman. Rufus och Bright Eyes drog även de sina strån till stacken. Du skulle varit där! Fredagen var inte dum den heller, många fina band där med, men gårdagen var bland de bästa i mitt 4-åriga Acceleratorliv.

Dags att boarda (hej svengelska) om en stund; snart är jag i höjd med dig, fast på andra sidan Pölen.
Kramar!

Jo sa...

Oj, Kate Nash förresten, icke att förglömma! Kolla upp henne på MySpace - "Foundations" är grym!

Mård sa...

Att jag skulle varit där är ganska lätt att konstatera. Istället jobbar jag precis hela tiden. Nästan. Man får mat på jobbet. Det är bra.

Jag känner redan att vi är på samma breddgrad! Greppa paddeln så möts vi på halva vägen!
kram!