2008/06/10

Civilisation

Exakt hur smutsig man är upptäcks på tåget mot Uppsala från Södertälje syd. Skäms för fötterna och den bruna kudden som förr var vit. Väl i Uppsala fick jag skölja av det värsta för att ens få sitta i soffan. Matades och tittade på civilisation (tv). Sov över tio timmar och väcktes av rektorn vid högstadiet i Dalarna jag ska ha sommarskola på.

Har tvättat, ätit, ätit igen, duschat (efter två shamponeringar luktade håret gott) och tagit igen lite kommunikation som legat och väntat. Fyra dagar utan tidning är inte hälsosamt för mig. Har installerat mig som hemmafru (hemmamård) hos Erika, hon jobbar på sjukhuset om dagarna, så på kvällen ska maten stå på bordet och groggen vara kyld. Igår misslyckades jag. Vi möttes på stan och drack kaffe, och jag köpte skor. Som på bara 500 meter fick vänsterfoten att blöda.

Igår kväll sändes en av de bästa matcher jag sett i EM-historien. Jag tror aldrig jag sett Nederländerna så bra. Italien hade ingenting. Försvarsspelet har krackelerat helt. Det var fantastiskt. Idag väntar Grekland för Sverige, om någon har missat det. Haussen har varit total och jag får gång på gång bekräftat för mig att kvällstidningsjournalistik inte är något för mig. Över matchen är jag redan nervös. En bra öppningsmatch i Sveriges mästerskapshistoria? Ni får leta er tillbaka till Dackefejden, ungefär.

Jag vet inte hur jag ska sammanfatta festivalen. Sällskapet gjorde den till en fantastisk upplevelse. Tack. Vi ska ses alla igen på lördag. Det ska bli spännande att se er ute i civilisationen.

2 kommentarer:

O.J.S sa...

Eller så letar vi oss tillbaka till 2004 och 5-0 mot Bulgarien.

Mård sa...

Sant. Undantaget som bekräftar regeln. Undrar varför jag minns de dåliga matcherna bäst...