2007/03/02

Fredagkväll

Efter en retorisk fråga från en vän i Uppsala, rörande varför jag inte befann mig ölandes på Orvars med honom, började jag i duschen tänka på Orvars. Och sedan på Ghuben. Nog för att utbudet i Umeå på vattenhål är hyfsat varierat, men något Orvars eller Ghuben finns det inte. Inte ett ställe dit man kan gå med ett smärre sällskap, beställa öl, parkera röven på en stol vid ett bord och sen sitta där hela kvällen i gemyt, mys och samkväm, för att sedan gå hem 2-7 öl senare nöjd och belåten. Detta ställe saknas, eller så har jag inte hittat det än, och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det är just ett sånt ställe jag behöver.

Ikväll får jag istället hålla till godo med NH (dock mest eftersom jag måste, hade jag inte behövt göra mitt reportage hade jag nog stannat hemma). Jag kommer att vara nyktrast, mest påklädd (av de honliga) och bära runt på störst kamera.

2 kommentarer:

Maria sa...

har du testat krogen krogen? halvsunkit ställe men där man lugnt kan sitta med polarna och dricka öl och prata skit...

Mård sa...

ja, vi har varit där. känns lite som en gillestuga, men det är lite för stort... men när vi gått dit har vi varit kalasfulla, borde kanske prova att gå dit och mysa lite bara...