2007/03/27

Revidering

Okej. Gårdagens Tolvåtie blev kapat till förmån för simmarna. Så på detta sätt kan man nu leta reda på mig:
http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/program/index.asp?date=2007-03-26&ProgramID=73

Klicka på 12.30-13 och gå fram till ungefär 7 minuter om ni vill slippa nyheterna och Céline Dion (som Óli så heroiskt släpade sig igenom). Sen har ni Mård i örat i cirka tre minuter, eller iaf dem som Mård intervjuat. Hög humorfaktor kan utlovas, far och mor ringde igår och berättade att de "bröt ihop över skrivbordet" när sista personen pratade, själv kan jag erkänna att jag mest blev ställd över hennes svar. Min vackra kommentar var "öööööhhhh" innan jag hittade fattningen igen och kunde ställa en följdfråga. Redigering är guld!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Sannerligen ett stycke mårdhistoria. Hade också väldigt kul åt den sist intervjuade kvinnans svar. Och alltid trevligt att höra din röst.

Jo sa...

Örebro nickar uppskattande åt Mården. Blir hon hemma i Säter-trakten över påsk?

Maria sa...

Hahaha! "Maken sköter sånt där..."

Anonym sa...

Haha skoj att höra din reaktion när den sista kvinnan förlitar sig på det manliga omdömet ;) ”Så du tycker inte att EU påverkar DITT liv??”.

Berätta när du är med nästa gång i radio. Jätteskoj att höra!

Anonym sa...

Hej Märit, va tvungen att kolla om du skrivit något om din praktik, man är ju så nyfiken på hur det går för alla. Va duktig du är! Det låter skitbra, avslappnat och som om du inte gjort något annat i hela ditt liv. Men vad hände med dialekten? Kommer jag inte förstå dig längre när du kommer tillbaka till Umeå efter fyra veckor i Daaaalarna? Det gör inget, du kommer nog inte förstå mig heller efter mina veckor i Götöbörg, men vi kan kommunicera genom Vera (för hennes dialekt kan ju inte bli starkare än den redan är ;) . Ha det bra de sista dagarna på praktiken! Kram kram
Annelie Ivarsson, Kungälvs-Posten (hehe, kan skriva så i två dagar till and I am gonna!)

Helena sa...

Jag måste säga att min spontana känsla var att bara krama om tanten :)om jag hade kunnat vill säga

Mård sa...

Petter: tack, jag börjar vänja mig vid att höra min egen röst nu. Låter jag sådär på riktigt alltså?

Johan: Oh yes, det blir hon. Mer eller mindre mycket i Falun, men i vilket fall som helst så är jag i dalarna! När kommer du hit?

Santa_maria: ja du kan ju gissa hur ställd jag blev=)

Annichen: haha, ja det hade varit ännu roligare om jag sparat min första kommentar: "öööhhhh?", men jag försökte ju hitta fattningen igen och tog min standardföljdfråga helt enkelt. Har kanske med ett inslag imorn igen, vi får se!

Mård sa...

helena: ja, lite grann så var det faktiskt, hon var mycket söt=)

Unknown sa...

Du gör dig ju riktigt bra i radio ;)