2007/03/12

Utmaningen antages, tillslut...

Jag försökte smita undan, men efter att nu ha blivit utmanad av inte en utan hela två personer viker jag mig.

Regler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa utmanarens blogg för mer information. (Måste påpeka att jag kunde gjort typ tre listor, man hittar många skumma saker om man tänker efter…)

  1. Jag kan bara knäppa med vänsterhandens fingrar, likaså snyter jag mig medelst vänsterhanden (och papper). Det funkar inte alls med höger. Varför?
  2. Jag pratar med saker, jag kommenterar och svarar. Jag pratar med TV’n, med de som är på TV’n (allt mellan väderpresentatörer, fotbollsspelare, kommentatorer, skådespelare och reklamer), jag svarar radion på retoriska frågor, jag kommenterar texter i tidningar, jag pratar med diskborsten om jag tappar den på golvet, svär åt tvättmaskinsluckor som inte vill öppnas, frågar högt var mitt lypsyl kan ha gömt sig, kommenterar högt om jag får sms med ett ”jahapp” till mobilen, osv. Jag helt enkelt pratar med saker. Jag är som min far.
  3. Efter ett förhållande jag hade mellan jag var 18 och 20 år kan jag inte sova om någon rör vid mig. Då kunde jag det, nu kan jag inte. Jag blir knäpp och måste ha min egen yta, det skär i själen och jag känner mig instängd.
  4. Jag byter otroligt snabbt till uppsala-akademiskt uttal när det är dags att prata om intellektuella saker, det uttalet blir inte värre än vid de tillfällena jag ska briljera. Försök gärna få mig att göra det på dalmål, det är stört omöjligt.
  5. Jag är fobiskt rädd för hår. Hår som inte sitter fast. Det är sjukt äckligt! Medan jag gillar hår som sitter fast jättemycket; långt hår, skägg, pollisar, vore jag kille skulle jag vara det hårigaste världen skådat.
  6. Jag blir glad, lugn och harmonisk av sextakt, d-takt och dubbla baskaggar i största allmänhet. Det är skönt i kroppen. Baktakt å andra sidan får mig faktiskt att må fysiskt illa.
    Jag utmanar: Moa, Oli, Annika, Johan, Maria och Maria

3 kommentarer:

Helena sa...

Hehe... se där :) Jag pratar också med min inredning. Vi är kompisar.

Mård sa...

hahaha, vilken tur att man inte är ensam=) Roligt av dig att utmana mig också tycker jag!

Flameglory sa...

jag är helt normal. har inga ticks.