2007/03/02

Skavande

Många saker har fått mig att bli lite brydd idag, redan innan första kaffekoppen.

  • Om du söker efter någon på eniro, hittar personen och klickar på den får du upp vilket datum personen fyller år och har namnsdag. Provade på mig själv, jag tyckte faktiskt inte om det.
  • DN berättade att en man som bytte kön till kvinna fick sin bilförsäkring höjd med 1200 kronor.
  • Lägenheten jag bor i, och sitter i just nu, är uppsagd. Såg annonsen på Bostadens hemsida nyss, redan var det ungefär 50 personer i kö på den. Känns nästan lite skändande. Var ska jag bo?

Nu ska jag dricka kaffe, förhoppningsvis kommer det göra mig mer hårdhudad så att jag kan möta denna dag med högburet huvud och solsken i…

(Jag glömde helt bort att skriva om den tredje fullträffen igår, förväntningarna torde vid det här laget vara monumentala.)

5 kommentarer:

Jo sa...

Jag tycker att det är skitläskigt att man på hitta.se kan söka på exempelvis min sambo/kombos namn och förutom att få upp namnsdag och födelsedag även få en jäkla bild på porten till huset vi bor i och även ett av våra köksfönster. Storebror ser dig, gone mad...

Mård sa...

Johan: näej! kan man? usch! Det måste komma en backlash på det här, det måste vändas snart. Annars köper vi det där landet som var till salu för 750 miljoner euro och gör det till en fristad.

Jo sa...

Låter bra det där med att köpa Sealand. Bara att börja lägga undan en tjuga varje månad så fixar det här sig självt på nolltid.

Apropå hela den här grejen med adresser; kolla http://teleadress.se/.

Mård sa...

Johan: Fyfan vad äckligt. Fyfan. Kan det bli värre?

Jo sa...

Det kan alldeles säkert bli värre, det här är nog bara ett steg i den riktningen. Enligt teleadress.se är jag multikulturell och Anna en "minglande singel", iaf om man utgår från våra adresser. Den informationen ska sen tydligen användas för att typ skicka "rätt sorts" reklam till oss...