2007/03/26

Historia

Idag i programmet Tolvåtie som fiffigt nog börjar sändas 12.10 begår undertecknade Mård sin ordentliga radiodebut. En kortare variant av mitt inslag har varit med i morgonens nyhetssändningar, men den längre innehåller fler frågor från min sida och hela TVÅ prator, ergo: mer medverkan från min sida och därför högre Mårdfaktor och genom det högre intressefaktor för mina läsare (Lokalnyheterna i dalarna består ju inte direkt av något av värde för utomsocknes, knappt för inomsocknes). Det är gissningsvis inte radiohistoria, och inte heller journalistikhistoria, som skrivs, men väl Mårdhistoria. Man kan lyssna live på nedanstående adress om man har möjlighet, annars går det lätt att snoka upp mig i 30-dagarsarkivet på samma sida. Hoppas jag. Jag lovar er fantastisk lyssning, dock med disclaimern att på P4 "ska'nt hä va så speciellt", så vid närmare eftertanke är det nog en radioparentes jag skapat. Men den är min!

Dagens länk är alltså:
http://www.sr.se/dalarna/

kl. 10.50
...och nu när jag går in på den för att kolla om länken funkar ser jag mitt nyhetsinslag ligga högst upp till höger, publicerat 09.09. Vad tycker dalfolket om EU? <------- den är min! Den som först ser mitt namn i skrift blir dagens medarbetare i team Hunting Marden! (jag har ännu inte sett det...)... Men märk väl att detta är korta varianten för nyheterna. Den långa dyker upp efter 13 skulle jag gissa.

Ja, det är mycket skriv för lite inslag just nu. Men, det är ju Mårdhistoria som sagt.

2 kommentarer:

O.J.S sa...

Jag har nu plågat mig igenom en hel låt med Celine Dion för att lyssna på ditt program! Du gör det sannerligen inte lätt för mig, jag skall tydligen plågas för att komma fram. Men starkt jobbat Märit!

Mård sa...

Oli: Att orka ta sig igenom Celine Dion tar jag som den största hedersbetygelsen, tack!