2009/02/11

Breakchans

Sötnosen kommer hem från träningen. Innan duschen får jag pussar av svett och o'boy. Så smakar min kärlek.

Innan dess har jag längtat efter honom. Det gör jag varje dag när vi är ifrån varandra. Han också.

Jag har också kommit fram till att jag är orolig. Kroppen är orolig. Hjärnan likaså. Jag mår inte alls bra, men det tar ett tag att komma fram till det. Och att få det ur sig. Så, nu har jag släppt det fritt.

Vi gick och la oss tidigt igår, men efter att ha snurrat runt i två timmar lämnade jag sängen och placerade mig i soffan. Där somnade jag inom en kvart. Varför? Har inte riktigt kommit fram till något än.

Idag har jag haft min värsta dag som lärarvikarie. Den respektlöshet mot mig och de andra eleverna som visas upp är ofattbar; inte bara från något stökigt undantag, utan från halva klassrum. Stämningen på skolan är inte bra alls. Somnade när jag kom hem och kommer att få ett helvete imorgon. Mellan klockan 06 och 15 begår nämligen undertecknad journalistikdebut i Stockholm. Kvart i fem kommer klockan att pipa. Kaffe och frukost kommer köpas på Sjuelvan vid Stureplan, och sen ska jag vara dashing and brilliant hela dagen. Jag kommer drypa av svett när jag kommer hem.

Jag är så nervös att jag kan börja gråta, men mest är det nog för att jag väntat på detta så länge. Ett break. Mitt. Kan hända sker det imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Håller tummarna hårt, hårt..!

* sa...

lycka till, en massa massa.

KRAM. ska tänka på dig.

Mård sa...

Tack, vad snälla ni är! Många tummar hölls igår=)
Kram