2009/02/24

Sammanfattning av en fest

Ett tydligt mönster kan skönjas i de gåvor jag fick i lördags. I fallande ordning fick jag:

1. Vin. Rött. Lite dyrare än vad jag själv brukar köpa. Förutom plastlitrarna Senor tinto som passade fint in på festens budgettema.
2. Böcker. Av olika slag. Behändiga pocket allihop.
3. Växter. Av olika slag. Tulpaner, små gula vårblommor i lökform och gigantisk vacker rosa orkidé.

Sen fick jag fantastiskt fina hemmagjorda magneter med foton på mig och sötnosen. Och asläckra zebrarandiga leggings från Gina Tricot, med matchande asläcker glittrig zebrahandväska. Mina vapendragare i Stockholm, H och N, planerar att utrusta sig själva med ett vitt kit och ett rosa kit. Sen ska vi gå ut på sleazeafton på Harry B James och vara svårflörtade och precis skitsnygga.

Själva festen blev kanske inte som jag hade tänkt mig. Jag var helt väck efter att ha gått upp kvart i sex på morgonen och sedan jobbat till 16. Och folk behagade att dyka upp många timmar efter utsatt tid. Dock passade det ganska bra. Barnfamiljerna (hela två stycken) stannade till 21 och vi tittade på melodifestivalen i godan ro tillsammans med några andra tidigt anlända. Efter 22 brakade det sedan loss och spritbuffén fylldes på. Undrar om det jag drack hette kir royale... Gott var det.

I söndags åt jag och sötnosen första pizzan på länge. Vi har försökt deffa de senaste veckorna, men jag tror att allt vi lyckats gå ned togs igen i helgen. Och idag ska jag äta tårta igen. Med marsipan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska returnera vinflaskan så fort vi ses. Lite pinsamt att gå hem med samma flaska som jag kom med. Möjligen skulle man ju kunna dubblera insatsen för att minska skamkänslan. Trevligt annars. Och du måste verkligen ha dina leggings nästa gång vi går ut!

A-L

Anne sa...

Låter som det var en bra fest. Önskar att jag hade kunnat vara med.