2007/09/19

Börja

Jag sitter och försöker börja. På slutet. Att jag ser det som slutet är nog anledningen till att det inte går att börja. Jag vet inte om jag kommer bli knäpp. Ge upp. Gå in i nån liten vägg och helt sonika stanna i den ett tag.

Jag gör pressokaffe. Lukten sprider sig snabbt på mina få kvadrat. Fick nyligen programmet för höstens föreläsningar på forskningsarkivet skickat till mig. Fyra stycken hittills, min är nummer tre. Ännu kan jag inte vara stolt och nöjd, jag måste arbeta med den stora texten först, planera PP-presentation och åka till Uppsala. Vilket datum passar er bäst? Första, andra eller tredje helgen i oktober? Ring och rösta! (eller skriv här)

Har blivit lite rädd för framtiden. Trodde inte att det skulle bli så, trodde att jag skulle hugga tag i den med allt jag hade och virvla bort med höstvinden. Men det går inte. Jag sitter här och kan inte börja. Tänk om ingen vill ha mig? Tänk om de faktiskt vill ha mig?

Jag ringer Luleå. Det är en bra början. Inte helt rätt, men ändå inte helt fel heller. Nu är kaffet klart.

Inga kommentarer: