2007/09/13

Nietzsche is my co-pilot

I min lilla brevlåda låg idag förutom reklam och en räkning ett mjukt paket. Jag älskar mjuka paket. I mjuka paket ligger kläder. Frimärkena avslöjade avsändaren: de var Holländska. Det skickade var en jättefin t-shirt med ett tecknat tryck av min favoritmustasch. Han bar de karaktäristiska "flyga öppet-plan glasögonen" och en smal halsduk som fladdrade i vinden. Jag ska bära tröjan med stolthet imorn. Jag är så glad, och det är alldeles oförtjänt!

Tänk vad spontana presenter kan göra skillnad. Plötsligt fick jag energi till att ta tag i en uppgift som ska vara inne imorgon. Jag ser fram emot att städa och få ordning i mitt lilla rum. Och redan nu vet jag vad jag ska äta ikväll.

Många rör på sig idag. Hanna åker till England för ett år som utbytesstudent, min bror åker till New York för att ladda om lite (han spontanköpte biljetter i tisdags, ett familjedrag?), och Anders har nu gått på en båt som ska kryssa honom och ett glatt sjörövargäng Finland tur och retur. Sen kommer han hit. Det ska vi fira. Jag själv börjar röra på mig både fysiskt och mentalt efter att ha legat i träda sen i lördags. Fan vad kul det är att göra saker!

3 kommentarer:

Anne sa...

Spontanresor är lite som mjuka paket på posten. Bäst.

Anne sa...

Eller vänta, jag vet att du väntar på Armys bok och den är minsann också bäst.

Mård sa...

Ja, det var ett ganska mjukt paket det också.