2007/09/18

Pro et con

Ska jag göra en lista? Erika tyckte det. Förr var det mitt sätt att organisera världen, hjärnan. Sällan känslor. Att släppa känslorna fria och ta dem på allvar gör man genom att säga dem högt. Jag har gjort det nu, börjat. Detta är nog ett tillfälle då både listor och känslor göra sig besvär. All bevisföring måste fram, analyseras och reflekteras över. Jag måste också komma ett steg vidare; om jag väljer ett av två, vad gör jag när jag väljer? Vad skapar jag då? Vad väljer jag bort? Vem gör jag mig till?

Potatis kräva dessa tankar. Jag återkommer. Men nu är det sagt och kan aldrig tas tillbaka. Under tiden; var skulle ni vilja spendera våren? Stockholm eller Umeå? Bygga vidare på något eller riva upp igen? Vara i rörelse eller vila ett tag?

2 kommentarer:

Anne sa...

Melbourne, men det var kanske inte något alternativ...

Mård sa...

Haha, I wish. En vacker dag, men praktik där blir nog svårt.