2007/09/17

Lyckans ost

Jag tycks ha tappat mitt humör. Arbetsdagen blev en riktig arbetsdag, jag har producerat och stampat lite avtryck, läst saker jag redan hade kunskap om, lett möte och fattat beslut. All energi jag hade gick nog åt. Jag har gjort matlåda på kvällen, duschat och drömt. Ibland svindlar jag till för en stund när jag tror att jag kanske skulle kunna vara kvar här. Bo i Umeå, söka praktik och leva här. Leva. Är jag för bekväm? Lat? Jag vågar nog inte försöka. I alla fall inte idag, och då skapar jag back-up planer. Men nöja sig? Mig? Det låter inte rimligt.

En tunn bok har kommit till min brevlåda. Hittills har jag bara läst dedikationen. Det är spännande att få någon annans ord med posten. Det är nog så posten ska fungera.

Snart ska jag bädda rent, lägga mig i sängen och titta i taket. Andas ut, känna efter, och sedan släppa måndagen. Bra idag var osten. Allerum är så god. Jag blir lycklig av min ost.

Inga kommentarer: