2007/09/01

September all over again

Jag har just gjort min första intervju som ska tryckas, distribueras till en massa människor, och i slutändan generera i pengar på mitt konto. Med en man vars musik kryper in i kroppen på mig, upp i bröstet och ibland även halsen och munnen. Ja, det känns fan i munnen. Han är absolut ingen kändis i ordets vanliga betydelse, men i en subvärld väger han tungt.

Jag dricker skogsbärsyoghurt ur förpackningen och försöker titta på friidrotts-VM, det är gång just nu. Jag har stor respekt för idrottare; de kan saker jag inte kan och därför är det fascinerande att titta på dem. Men, gång? Lätta på stegen och spring!

Dave Grohl sjunger på MTV och jag slås än en gång av hans perfekta hårighet. Karl'n är bland det snyggaste man kan tänka sig.

På SVT-text läser jag att Centern lagt fram förslag på könsneutral värnplikt, eller som rubriken lyder "Centern vill att kvinnor ska tvingas göra lumpen". Är du själv nöjd med den, rubriksättarlen? Jag minns när min bror skulle mönstra, han ville verkligen verkligen verkligen inte göra lumpen, och gjorde upp stora planer för hur han skulle komma undan. Jag var fly förbannad när jag insåg att lagen kunde sätta honom i fängelse om det ville sig illa, men att jag glatt kunde skutta runt som om inget hänt. Hade han fått lov att göra lumpen, eller vägrat och blivit dömd, hade jag själv utsatt mig för mönstringen. Men vi slapp, båda. Hans fantastiska historia om sin ohälsa (helt påhittad) gjorde att ytterdörren snabbt öppnades.

Jag undrar när min puls kommer gå ned, och när jag ska fatta att jag ringt hem till en "idol" och pratat med honom i tjugo minuter, samt att han ville ge mig ett recensionsex av deras skiva när de spelar här nästa fredag så jag ska söka upp honom då.

Dags för kaffe.

Inga kommentarer: