2007/11/21

Tillförsikt

Efter min tappra tur till ICA idag blev jag alldeles slut och förstörd igen, jag har inget tålamod och bör ta det lugnare än vad jag gör. Fick oväntat besök på kvällen av Mo och Vera som bjöd på macka med brie, pepparkakor och hjortronglögg. Mycket gott och uppiggande alltihop. Vi tittade på fotbollen, och jag kunde inte hålla mig stilla i min exaltation.

Jag insåg tidigare idag, att även om jag är rädd för framtiden, så ser jag fram emot nyårsafton. Förberedelser, matlagning och bakning, sammanförandet av vänner, köpandet av snygg klänning (jo det är nog dags för en sån...), champagnen och festandet all night long. Jag ser fram emot middagen på fredag, att klippa håret, fika och strosa på stan på lördag, och att anordna middag hos Mo nästa lördag. Babysteps, babysteps. Jag ser även fram emot starten av På Spåret. På ett sätt som inte är av denna värld. Likaså gör min bror samt mina föräldrar, och vi har redan börjat planera hur vi ska kunna se det när de kommer och hälsar på om mer än två veckor. Det kan vara världens bästa program.

Inga kommentarer: