2007/11/06

The things you do...

Det är tur att jag kollar mailen det första jag gör på morgonen. Nyvaken och dann fick jag intervju med en människa jag jagat sen igår, och det blev bra tror jag. Är inte helt nöjd med resultatet, but what else is new... Har i alla fall producerat och publicerats idag. Det är därför vi är här.

Sitter och lyssnar på Mo som klipper ihop Casablanca-citat med en vinjettmelodi. Mitt huvud börjar sakta men säkert tömmas helt och hållet på innehåll, kvar är bara en dov men ändock mycket manifest hunger, och en stor rädsla inför kvällens film. Det står att det är en rysare! Jag följer med enbart och allenast för att mina kära vänner vill gå. Puckat? Ganska. Men man måste också fejsa sina fears ibland. Den här vet jag tyvärr att den inte är övergående, så det är bara att bita ihop, bita på lite godis och bita Vera om det vill sig riktigt illa.

Det är skönt med arbetsvecka. Det är skönt att göra saker. Men framförallt är det skönt att den här veckan inte är överbokad och måste mjölkas på alla timmar den har. Ska försöka skilja på arbetstid och fritid. Även om jag tycker att högskoleverkets senaste årsrapport är så upphetsande att jag vill bära den hem till min säng. Den får vänta i skolan. Det verkar hälsosammast. Nu ska jag bussas ned till nåt indiskt innan jag frivilligt ska skrämmas från vettet.

Inga kommentarer: