2007/11/30

Läggdags

Jag luktar lite konstigt. Provade en hudcreme med brun utan sol i sig, och det luktar faktiskt mysko. Får använda den sparsamt, och kanske unna mig en lätt parfympuff innan jag går ut imorn.

Kommer att ha besök hela helgen; från fredagens eftermiddag fram till måndagens kväll. Det är lång tid, och jag har redan planerat en paus på söndagkväll; "Sagan om de två tornen" ska ses på annan ort tror jag. Jag vet att min vän inte behöver konstant underhållning, och jag vet att vi kommer kunna roa oss när vi vill, men jag känner mig lite spänd inför det hela. Har ofta svårt att slappna av med andra människor, men hoppas att vi snabbt ska hitta en ambitionsnivå för helgen. Hon vill nog mest chilla vilket jag helhjärtat ställer upp på. Chillandet ska blandas med aktiviteter, såklart, men det finns inga måsten och det är skönt.

Jag har städat och tvättat, disken fick vänta som vanligt, men jag måste ju ha nåt att se fram emot imorgon också? Mitt hem ser nog så fint ut som det kan, men om man jämför med hennes stora, luftiga och centrala två och en halva står den sig slätt. Vi lever i skilda världar, men ändå är vi så lika på fundamentala sätt. Det är kanske så för alla människor?

Nu blev det vitt och brett, dags att sova. Imorgon väntar möte, en lärares disputation, utvärdering av kursen och därefter Umeå-klassikern Epp, Efter Plugget Pub. Sen blir det pizza och punk. Med en Mård som luktar lite sådär.

2 kommentarer:

Anne sa...

låter ändå bättre att lukta brun utan sol. hade en kompis som var och solade solarium. kändes sååå 80-tal :)

Mård sa...

Anne: haha, oh so true=)