2008/09/08

Det rör på sig

-Vill du tänka på saken och återkomma?
-Nej, det är inga problem, det passar mig utmärkt.

Ser jag ut som någon som tackar nej till jobb?

Blev plötsligt tokhungrig efter att ha matvägrat hela dagen. Längtade mest efter sängen tidigare. Har försökt få bli lärarvikarie i språk, men utan sammanlagt ett års erfarenhet (!) behövde jag inte anstränga mig. Tack, men nejtack.

Och då, när man inte ens duger som halvdan spanskfröken, ringer telefonen. Efter trassel med handsfree får jag slutligen nöjesredaktören på en lokaltidning i örat. Det är vikariat på tre dagar nästa vecka, men att de ringer mig och inte tvärtom (jag bönandes och bedjandes om billigtbilligt frilansknäck tex) gör mig överlycklig. Hon tyckte att det vore bra om jag fick se redaktionen och så. Eh? Jag anar att det ligger något i framtiden på lut, jag hoppas det i alla fall, och det var bra att jag kunde redigera också. Jag kan låta mycket övertygande i telefon, men det var kanske två år sedan jag petade på Quark. Har sparat en "for dummies"-manual (typ) i en låda någonstans, så den ska jag plöja nu.

Det bär alltså av hem till byn imorgon. Farmor fyller 90, jag och far ska övningsköra, och så ska jag visst arbeta på Nöjet. Jag dansade inte, jag hoppade, runt runt och kunde inte sluta le. För tre dagar. Det rör på sig.

Inga kommentarer: