2008/09/04

Torsdagsrad

Parallelldricker övervarmt kaffe och kylkall mjölk. Något sticker i näsan men jag låtsas som att det bara är damm. Det är soligt ute, men hösten har kommit och starka vindar blåser. Som en liten egen Gustav över Stockholm. Väntar på förlösande mail och får inte till recensionen ordentligt. Pressade fram en deadline imorgon förmiddag att arbeta emot; det funkar bäst för mig. Krönikan på 3000 tecken över Sweden rock festival avlades och föddes fram under outsägliga plågor och baksmälla på knappt 30 minuter i ett kokhett presstält. Minns knappt vad jag skrivit efteråt, men bra blev det.

Borde inte skriva här egentligen, har bråttom till tåget. Men tidsoptimismen går aldrig ur Mården. "Separationsångest" är det visst.

Luktar vitlök om fingertopparna. Leker Bindefelt kring hejdå-festen för Anders imorgon och ska till "lokalen" (a.k.a hans lägenhet) och sondera. Imorgon ska jag gå loss med kortet (ICA-kortet...) och köpa förnödenheter samt blanda bål och hitta någon att bossa runt lite.

Nu måste jag springa. Nyss.

3 kommentarer:

* sa...

mer sånt hära. älskar ju när du skriver. hoppas festen blir super och ha en underbar helg.

Anne sa...

vad * sa

Mård sa...

Tack, vad snälla ni är. Har aldrig riktigt greppat att sådant här kan vara intressant för andra att läsa. Hela helgen har varit super, hoppas era blev det också.