2008/09/03

En rad om dagen

Ska försöka, så det inte blir tyst.

Har ätit tortillas med falafel och gul zucchini. Fick grönsaker från mammas trädgård när hon och pappa var här i helgen. De kom med saker åt mig och min bror, till våra nya hem. Mitt hem ligger i en grön och mysig förort dit ingen tunnelbana går. Vi bor i ett hyreshus i en lätt standardiserad lägenhet med ganska lågt i tak. Min bror och hans flickvän bor i en bostadsrätt byggd kring förra sekelskiftet med tre meter i takhöjd och färgade glasrutor i det halvcirkelformade vardagsrummet. Granne med Mosebacke. Vilka våra grannar är har jag ingen aning om, men två söta katter tussar runt här i grannskapet.

Har läst ut boken och söker efter inspiration. Ska försöka få recensionen såld till åtminstone en tidning till, då känns det värt det. Pratade tidigare med chefen på restaurangen om hur jag skulle få min lön. Han hävdade att han tänkt ringa mig om just den saken. Artigheterna avslutades med att han skulle höra av sig när jag behövdes. Har en känsla av att det kommer dröja länge innan det händer.

Slits mellan hopp och förtvivlan varenda gång jag öppnar mailkorgen. Finns några ljusglimtar där, men mest är det nattsvart.

Dock några rader här. Det piggar upp. Det går, om jag bara försöker. Men då jag ägnar resten av arbetsdagen åt att just försöka så tar det lite emot.

Inga kommentarer: