2008/09/24

Detaljer

Han tycker om att lägga sig med blött hår. Helst på min kudde först innan jag kommit till sängen. Är jag inte hemma använder han den hela natten eftersom den påminner om mig.

Han har arbetat extra väldigt länge på ett stort köpcentrum med suffixet "Maxi". På mejeriet. Det enda han äter från mejeriet är mjölk. Inte ost, yoghurt, gräddfil, keso eller smör. Han dricker mjölk, helst i form av o'boy. När jag föreslog ett nytt extrajobb tyckte hann att det verkade ganska rimligt, all considered.

Vet ni hur jag vet att han är lycklig? När jag tittar in i hans ögon så glittrar de. Jag har aldrig sett det tidigare, men det är nästan som en discoboll där inne. Kärleken lyser ut mot mig, och jag glittrar tydligen likadant jag också.

Framtiden är mycket oviss. Jag kommer kanske få ett jobb, långt långt bort, och får jag inte det kan jag vara kvar hos honom hela tiden, men utan pengar. Ett jobb står över det mesta just nu, så det är vad jag kämpar för. Idag åker jag till Dalarna igen för en ny jobbsväng, och den verkar vara längre denna gång. Åtminstone två veckor, och kanske mer. Men jag kommer aldrig att offra honom. Inte någon som glittrar.

Inga kommentarer: