2007/10/17

Bakåt, framåt

Det gör ont i ryggen igen. Uppe, under revbenen, på baksidan av hjärtat. Det gör ont. Jag har haft ont i framsidan till och från under dagen, och ännu inte kunnat slappna av tillräckligt. Det är som om nån tryckt in en sten där, på högkant, som ska sitta ovanpå revbenen. Den blir större och ibland mindre. Den bör försvinna så att jag kan sova sen.

Det har ändå gått framåt idag. Mycket. Jag har saker att arbeta med, och det känns faktiskt spännande. Manifestet är inne, nästan sex förvirrade sidor. Imorgon kommer jag märka om de är så förvirrade eller inte. På måndag börjar nya kursen. Jag ser inte alls fram emot det. Jag är nog nästan rädd för det.

Samtidigt gör Nordirland mål på Råsunda.
"Vilket mål, vilket mål!" Skriker Glenn Hysén.
"Ja vilket helvete att han gör mål där!" Skriker Henrik Strömblad.
God journalistik? Gränsen för sportjournalisterna har successivt flyttats, och här nåddes nog min gräns. Svär inte när motståndarna gör ett fint mål. Svär inte. Acceptera att de gör ett mål när Sverige klantar sig. Glenn har rätt, det var ett riktigt fint mål. Och för helvete, svär inte.

Inga kommentarer: