2007/10/02

Ömsa

Trött. Ont i kroppen. Har spänt mig och nu känns det i axlar och nacke. Mår illa inuti. Och utanpå. Det sitter i halsen och i huden. I svalget, i magen.

Jag luktar vitlök. Vet inte om jag är mätt eller hungrig, men ätit har jag. Flera gånger.

Postade ansökan i dag till stället jag helst vill vara på. Ovant att använda brevlåda. Ska maila dem imorgon också och förvarna att mina arbetsprover kommer under dagen. Fick mail i morse från ett annat ställe som var intresserade, men som inte kunde lova att de skulle ge den fullständiga erfarenheten som en praktik ska ge, på grund av tajt ekonomi och organisationens utseende. De sysslar inte bara med tidskriften utan också föreläsningar och annat.

Det går ganska bra att inte tänka på någon. Någon alls. Ibland hoppar hjärtat till, kroppen blir alldeles varm, men sen går det över. Jag skakar av mig det, förnekar att det ska finnas någon substans i känslan och suckar lite. Biter ihop. Till helgen ska jag jobba. Långt pass på fredag, från eftermiddagen till dess att natten blivit lördag och även de som varit ute och festat är hemma och sover. Ska ta dagpasset på lördag, och sen vet jag inte. Funderar på att återgälda vinflaskorna, eller bara bli meddragen på något. Hänryckt. Hänförd. Det vore något.

Vill nästan krypa ur skinnet. Tror att för mycket ligger i startgroparna, och för mycket har avslutats. Hittar inget mellanting. Bara ytterligheter. Snart hinner jag ifatt.

2 kommentarer:

Anne sa...

Hoppas du hinner ifatt snart. Det ligger lite i det där med att söka och vänta och söka och sedan i bästa fall ketchupeffekt. Det kommer; du är duktig på att skriva och det kommer rätt person att se.

Mård sa...

Ja så sakteliga gör jag nog det, så att jag sen kan vara redo för ketchupeffekten om den kommer. Tack så mycket, det värmen att höra det från dig.