2007/10/23

A relentless chase for sheep

Det spelar ingen roll hur utvilad man känner sig efter helgen om man ändå inte kan sova de två följande nätterna. Har sovit nu på morgonen, bättre sent än aldrig kan man tycka, men även om aldrig inte är ett alternativ så kan jag inte leva på detta sätt. Får gå upp de följande morgnarna även om jag inte sovit nåt och hoppas på att jag kan pressa in kroppen i en rytm som den själv inte alls vill ha. Pressa den till att somna någon jävla gång även om jag inte kan slappna av. Förhoppningsvis kommer jag vara så utmattad att det går.

Min bror tipsade om Sage Francis, och idag är det följaktligen han som gäller. Har även hittat vad brodern ska ägna sin framtid åt: syntes av kolhydratstrukturer. Jag vet inte vad det innebär, men det känns bra att kunna svara något på den konstanta frågan om vad han ska göra på Irland.

Dricker te nu. Ska läsa tidningen och förbereda mig för möte sen. Det känns som att den här dagen redan är förbi.

Inga kommentarer: