2007/10/07

På spaning efter den tid som flytt

Det är först nu som jag slappnar av. Nu har jag en sekund över, en hel kväll faktiskt. Gick upp tidigt i fredags och skrev klart sista examinationsuppgiften, efter seminariet försökte jag sova men det gick ungefär lika bra som på natten. Jobbade mellan 17 och 03, första passet på två månader. Gick bra. Jag är nöjd. Det gör ont i kroppen, mina sköra akademikerhänder fick ta en massa stryk, och mina fotknölar syns inte. De var röda och uppsvällda igår, och idag täcks de av maffiga blåmärken. Men kroppen är glad ändå, det var skönt att slita. På lördagen var det dags igen, men med förändringen att det var ett kort pass och att engelsmannen jobbade i köket. Jag har bestämt mig för att välja mina strider, och eftersom det inte var något problem att arbeta tillsammans låter jag nu allt bero. Han överkompenserade i början med att vara trevlig, men det kändes ändå okej. Blev en Hövels för dricksen. Det är som en pint kärlek.

Efter tidtabellsmissar och ihopstressad göra sig i ordning- ritual befann jag mig än en gång på fysikgränd. Till denna var jag vinprovidern (Lindemans kan rekommenderas). Kvällens mål var en fest på andra sidan campus, och den syn som mötte mig när vi öppnade lägenhetsdörren kommer jag aldrig att glömma. Man vande sig vi de nakna överkropparna efter ett tag, men jag undrar vad som krävs för att jag själv skulle slänga trasorna och shaka loss? Väste till mitt manliga sällskap "If you leave me, I will kill you", så det gjorde han inte. Det kvinnliga sällskapet såg jag stötvis, hon är den mest sociala människa jag träffat, och jag var inte alls upplagd för att hänga med i hennes umgängestempo. Ser fram emot nästa festtillfälle, då ska jag vara laddad och inställd på "orgie-mode", minst. På vägen hem hamnade vi bland löven under ett träd i hooden. Det var mycket vackert och rekommenderas också. Man ser ju sällan träden underifrån.

Sen sov jag. Sov sov sov. Det har inte blivit så mycket sovande den senaste veckan. Nu är det dags att läsa klart kompendiet, tre texter på engelska, innan det blir måndag och nytt seminarium. Jag vill mest dricka kaffe och krypa in under en filt för det är så kallt här. Men mest av allt vill jag hångla med någon.

5 kommentarer:

Anne sa...

Vilken kombination. Proust och Virtanen. Men jag kan bara hålla med; sitter för övrigt redan insvept i en stor filt och tänker samma tanke.

Jo sa...

Jag skulle just säga att det blev lite Lök-Märre gone Skugge över det hela. Verkar varit en fin helg - här i Öret har vi hållit kläderna på och insupit hösten i herrgårdsskogen.

Mård sa...

Anne: Ja såna är vi, den nya generationen, men jag trodde det var Skugge, eller har hon stulit det av Virtanen? Gillar ingen av dem riktigt, men det passade in. Filt är mysigt, även om vi är utan sällskap.

Johan: Du använder "Lök-Märre", fantastiskt. Det har varit en fin helg, full av både det ena och det andra. Skönt att tjäna pengar också. Låter som att ni har haft det fint, insupa höst kan vara intoxikerande nog.

Maria sa...

Tackar för omnämnandet till "den mest sociala människan du känner", vinet och sällskapet!
Höstlöven var fina på bild med, videoklippen var lite läskigare... ;)

Mård sa...

Du kan få finare omnämnanden än så=)
Tack själv! Ser fram emot nästa gång, men då kommer säkert marken vara täckt med snö... Haha, ja det var en mycket speciell kväll=) Tur att det blev några kort av mina försök, var lite mer tipsy än jag trodde.